Jak zoptymalizować swoją stronę, sklep internetowy lub bloga – Google Analytics część 1

Chcesz, by Twoja strona internetowa lub sklep internetowy generowały jak najlepsze wyniki, czyli były odwiedzane przez wiele osób i optymalnie wykorzystywały budżet marketingowy. Chcesz wyprzedzić swoją konkurencję i zdobyć wiedzę o swoich użytkownikach, czyli osobach, które odwiedzają Twoją witrynę, a także wiedzieć „jak mierzyć to co dla Ciebie i Twojego biznesu jest najważniejsze”? Zacznij korzystać z darmowego narzędzia, które powie Ci wszystko o Twojej stronie i odwiedzających ją osobach czyli Google Analytics, a dowiesz się:

  • kim są Twoi użytkownicy
  • jakiej są płci i jakim językiem się posługują
  • z jakich przeglądarek korzystają
  • czym się interesują i jak często odwiedzają Twoją stronę
  • dlaczego opuszczają Twoją witrynę, nie dokonując konwersji

Jeżeli chcesz osiągnąć więcej niż konkurencja to znajomość tego narzędzia będzie przydatna zarówno przy prowadzeniu strony, bloga lub sklepu internetowego. Zanim jednak zagłębisz się w raporty, pierwszym krokiem, który należy zrobić jest założenie konta i wdrożenie na swojej stronie kodu śledzenia. Jak to zrobić poprawnie?

Należy wejść na stronę: https://www.google.com/analytics/

i kliknąć przycisk „utwórz konto” :

Uwaga, aby utworzyć konto Google Analytics należy posiadać darmowe konto Google (które stworzyć można klikając link: https://accounts.google.com/SignUp?hl=pl

Jeżeli już jesteś posiadaczem konta Google Analytics, musisz stworzyć konto swojej strony, by móc pobrać tak ważny dla nas „kod śledzenia”. Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się na stworzone konto
  2. Wybierz zakładkę „Administracja” (prawy górny róg)
  3. Pojawi się zakładka konto, którą należy rozwinąć i z listy wybrać „Utwórz nowe konto”
  4. Wypełnij formularz, po stworzeniu konta zostaniesz przeniesiony do sekcji zawierającej kod śledzenia dla Twojej witryny.
  5. Pozostaje nam wdrożyć kod na swojej witrynie internetowej.

Pamiętaj, że kod musi znaleźć się w sekcji <head>strony dokładnie przed samym znacznikiem </head>.

Kod powinien znaleźć się na każdej podstronie serwisu, jeżeli np. Twoja witryna jest w całości napisana w HTML u, musisz otworzyć każdy dokument i wkleić w niego kod, ale jeżeli korzystasz z dostępnego już CMS u (np. WordPress) zadanie masz ułatwione, wystarczy wkleić kod w jednym miejscu: na serwerze w pliku odpowiedzialnym za wyświetlanie nagłówka np. header.php.  Możesz sobie jeszcze ułatwić zadanie instalując wtyczkę, która automatycznie wklei kod śledzenia – w tym przypadku podajesz tylko identyfikator UA (który znajdziesz w kodzie Google Analytics).

To pierwszy etap za nami, gdy mamy już kod wdrożony na stronie możemy przystąpić do zbierania danych i konfiguracji.

Najczęstszymi pojęciami z jakimi teraz będziesz miał do czynienie to:

  • Użytkownik, czyli osoba odwiedzająca Twoją stronę (niestety nie jesteśmy dokładnie w stanie określić dokładnej liczby użytkowników, gdyż nie wiemy ile osób korzysta np. w domu z jednego komputera)
  • Sesja czyli wizyta na stronie (zaczyna w momencie odwiedzenia strony a kończy po 30 minutach braku aktywności )
  • Odsłona (wyświetlenie każdej jednej podstrony przez jednego użytkownika)

Zachęcam Cię byś teraz zalogował się do Google Analytics i sprawdził:

  • ile osób odwiedziło witrynę?
  • ile wizyt i odsłon udało się wygenerować?
  • znalazł zależność między tymi danymi (to klucz do sukcesu)

Już jutro zapraszamy na drugą część artykułu o Google Analytics.

 

Pozdrawiamy, zespół altware.pl Twój najlepszy serwis telefonów i laptopów w Krakowie.

Bądź na bieżąco i polub nas na facebooku : https://www.facebook.com/serwisaltware/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *